2013. december 10., kedd

Szemfényvesztők




Az a helyzet, hogy tényleg működik.







ObjektívenA világ legjobb illuzionistának egy csapata bankot rabol, de nem is akárhogyan: a mindenkit megtévesztő műsorszámuk végeztével a közönség sorai közé szórják a megszerzett pénzt. Az FBI értetlenül áll az agyafúrt attrakció előtt, nem is sejtve, hogy egy sokkal nagyobb dobásra készülnek a szemfényvesztők.

Szubjektíven: Nincs rá jobb kifejezés, össznépileg bekajáltuk a Szemfényvesztők első eresztését. Az alkotók pedig nem is voltak restek újabb csontot dobni a nagyérdeműnek, már a nyár végén bejelentették, hogy jön a következő rész. A kritika és a közönség is elégedett volt, komoly anyagi siker mellett; miért ne jönne még legalább egy rész? Bármennyire is féltettem eleinte ezt a projektet Louis Leterrier-től, úgy tűnik, az ürge megtalálta azt, amit a Marvellel, vagy Jason Stathammel hiába keresett. Szórakoztatás magas fokon. Pergő, lendületes, izgalmas film, remek zenével megtámogatva, ráadásként kiváló színészekkel. A különböző fórumokon sokszor emlegetett - bőven fellelhető - logikai bakikkal elsősorban nem az a baj, hogy vannak, hanem hogy teljesen rendszertelenül vannak. Az egyik trükköt megmagyarázzák, a másikat nem, a harmadikat félig és így tovább... A vége is csak tessék-lássék módon oldja fel ezt az ellentétet. Ok, hogy az utóbbi években komoly divathullám lett a fantasy, a sci-fi és a földhöz ragadt valóság összeházasítása, de ezt pont egy vizuális trükkökre és az átverésre épülő filmben megjátszani, ráadásul így? Nem tudom. Én szeretem, ha tisztább a kép. Ez nem egy Lynch-film, hogy bogozni kelljen a szálakat. Ettől eltekintve nagyszerűen szórakoztam, a filmhez készült albumot pedig már rongyosra hallgattam. Még az is simán lehetséges, hogy benevezek a folytatásra is.

Kiknek ajánlom?
Azoknak, akik egy kis átveréssel vegyített szórakoztatásra vágynak.

Értékelésem: 65%


7 megjegyzés:

  1. Nekem spec. nem jött be. Nagyon gyors és pergős, mint ahogy az a pofonra álló arcú Eisenhower beszél, de a felszín alatt semmi sincs.
    G.G.

    VálaszTörlés
  2. Amúgy boldog újévet :-)
    G.G.

    VálaszTörlés
  3. De hát valahol pont erről szól! A szemfényvesztésről, arról, hogy mindenáron látni akarjuk a dolgok velejét, akkor is, ha nincs nekik. Nekem inkább tetszett, mint nem.

    Neked is boldogat! :)

    VálaszTörlés
  4. Nekem tetszett a négy főszereplő lezser stílusa, főleg az a jelenet, amikor a hotelben rajtuk ütnek : )

    VálaszTörlés
  5. A nyitójelenetet pedig kb. 5x megnéztem : )

    VálaszTörlés
  6. Kristóf! Erre fogadni mertem volna. Szerintem neked bejönnek az ilyen stílusú filmek! :)

    VálaszTörlés

OSCAR 2023 - A nyertesek listája

Legjobb film Nyugaton a helyzet változatlan Elvis Avatar: A víz útja Minden, mindenhol, mindenkor A Fabelman család Tár A sziget szellemei T...